zs         zs

Větrník / Zprávy z akcí 2017/2018

Školka v přírodě - 5. den 20. 4. 2018

… a tak jsme u konce. Poslední den nám začal jako předešlé – výborná snídaně, sluníčko na obloze, čerstvý horský vzduch. Jen to dopoledne bylo o něco náročnější (hlavně pro paní učitelky). Sbalit 39 dětí dá opravdu zabrat. A k tomu všechny kufry (některé dosti velkých rozměrů a hmotností) snosit z patra a vynosit před chalupu:-) Děti při balení pilně pomáhaly, takže do oběda jsme stihli i dokončit deníčky, shlédnout pohádku a poběhat venku. Autobus přijel s předstihem, takže jsme vše stihli, jak jsme vám slíbili:-)

A co dodat? Děti určitě budou vyprávět, fotky na našem webu také ledacos napoví… Děti byly úžasné, většinou samostatné, neuvěřitelně baštily, ochotně se zapojovaly do všech činností (a ne zrovna jednoduchých), nachodily spoustu kilometrů (co jim také zbývalo:-) Prostě se o ně ve škole nemusíte strachovat. Jen nás mrzelo, že se k sobě občas nechovají zrovna kamarádsky.

Škola v přírodě - 4. den 19. 4. 2018

Dnešní den byl veselý již od rána: nebe bez mráčků, děti usměvavé, výborná snídaně… S Evičkou jsme oslavili narozeniny, děti vyrobily indiánské záložky do deníčků a indiánskou vesničku, a pak hurá ven. Dopoledne nás čekala stopovaná kmene Navajů. Apačové nezklamali, úkoly splnili a Navaje vypátrali. Po obědě (pravá horská bramboračka, buchtičky se šódó) přijel poštovský panáček, děti si trochu odpočinuly a čekala je závěrečná etapa hry – Cesta za slunečním amuletem. Obdržely přívěsky s peřím vzácného posvátného ptáka, které je měly na cestě ochraňovat. Rozděleny do kmenů putovaly krajem a hledaly střepy  “keramických nádob”. V cíli je čekala Rybana a šaman KlekyPetra. Po sestavení střepů obdrželi malí indiáni kapsičku na amulet a mapu k nalezení slunečních amuletů. Amulety byly úspěšně nalezeny a kmen Apačů zachráněn! Indiáni byli po zásluze odměněni nejen za absolvování všech dobrodružných výprav, ale i za úspěšné zvládnutí odloučení od “rodinného klanu” a pokusy o udržování pořádku:-) Večer jsme zakončili indiánskými tanci a smýváním celodenního potu a špíny.

Školka v přírodě - 3. den 18. 4. 2018

Opět nás probudilo sluníčko. Po vydatné snídani děti vyráběly lapače snů. Dopoledne bylo spíše odpočinkové. Využili jsme fotbalového hřiště a okolí chaty k míčovým hrám, hrátkám se švihadly, kreslení na chodník… Po obědě (nudlová polévka, zapečené brambory), krátkém odpočinku a zpěvu čekala malé indiány další dobrodružná výprava, tentokrát do Vlčí soutěsky. První zastávka byla na louce, kde se indiánské kmeny utkaly v “brodění” divoké řeky a v uzlování. Po vyluštění tajné zprávy jsme začali pátrat po skalách ukrytých v lese, které obývá krvelačná vlčí smečka. Děti zvládly “tiché:-)” plížení, udolat vlčí smečku a dobýt vrchol skály. Odměna byla zasloužená a sladká. Posilněni večeří (rajská omáčka, těstoviny, maso) indiáni zapsali své deníčky, vyrobili totemy a s chutí si zatancovali kolem týpí.

Školka v přírodě - 2. den 17. 4. 2018

Probudili jsme se do sluníčkového dne. Po řádné snídani jsme vyráběli indiánské čelenky. Možná nebudete věřit, že pro vaše dítko není problém posnídat 2 rohlíky s máslem a šunkou či džemem a pár misek jogurtu či mléka s křupinkami:-) Dopoledne malé indiány čekal nelehký úkol – prokázat rychlost a postřeh. Museli zvládnout překážkovou cestu lesem, hledat a překreslovat indiánské symboly. Obstály skvěle. Poobědvali jsme gulášovou polévku a vrtule s mákem, “napsali” pohledy, sbalili batohy a vyrazili jsme na dobrodružnou výpravu do Deštného. Po 4 km dětem řádně vytrávilo, takže o rohlíky se šunkou, jablka a sušenky se strhla téměř pravá indiánská bitka. Vypátrali jsme i poštovní schránku, takže netrpělivě očekávejte zásilku. Zpět jsme se vydali “rovnou za nose”, tedy spíše “rovnou vzhůru  přes kopec Špičák”. Cesta byla výrazně kratší, ale o to náročnější, což indiáni ocenili. Cestou se posilňovali dobrůtkami od vás, což ocenili ještě více:-) Pokud si myslíte, že zcela vyčerpáni se vrhli do postýlek, tak se mýlíte. Stihli ještě vylízat talíře od bramborové kaše s karbanátkem a meruňkovým kompotem, nakreslit deníčky a přečíst první pošťácké pozdravy z dalekých krajů. I přes pokročilý čas (slunko již dávno zapadlo za obzor) se vigvam stále otřásá v základech…

Školka v přírodě - 1. den 16. 4. 2018

…tak jsme dorazili do cíle. Cestou vítr odfoukal deštivé mráčky, a tak nás i chata Radost i personál nás vítá s úsměvem. Po ubytování a svačince vyrážíme na průzkum okolí. Hned jsme vyběhli nedaleký kopeček, aby nám vytrávilo na oběd. Po obědě (zelňačka, špagety) jsme chvíli plnili indiánské úkoly, malovali a zpívali. Posilněni sváčou (rohlíky s máslem a domácím džemem) jsme se vydali na cestu za pokladem Vinettoua. Děti nezabloudily, úkoly splnily, poklad našly… Podvečerní dešťová přeháňka nás zahnala pod střechu našeho dočasného domova. Na řadu přišla výroba indiánských triček a večeře (knedlo-zelo-vepřo). Po indiánské pohádce byli malí indiáni s patřičným povykem zahnáni do svých vigvamů k zaslouženému odpočinku.