zs         zs

Výlet na Hradiště 31.5.2018

Fotbalový turnaj 2018 7.6.2018

Plavecké štafety 2018 30.5.2018

V těžké konkurenci 6 mateřských škol jsme vyhráli!!!

Školková zahrádka 22.5.2018

Zapojili jsme se do akce “Měsíc školních zahrad”. Můžete se inspirovat. Všem rodičům, kteří nám přispěli, velice děkujeme za pomoc s rostlinami a substrátem k oživení naší školkové zahrady.

najdete nás také na mapě školních zahrad zde

Čarodějnický rej 27. 4. 2018

Školka v přírodě - 5. den 20. 4. 2018

… a tak jsme u konce. Poslední den nám začal jako předešlé – výborná snídaně, sluníčko na obloze, čerstvý horský vzduch. Jen to dopoledne bylo o něco náročnější (hlavně pro paní učitelky). Sbalit 39 dětí dá opravdu zabrat. A k tomu všechny kufry (některé dosti velkých rozměrů a hmotností) snosit z patra a vynosit před chalupu:-) Děti při balení pilně pomáhaly, takže do oběda jsme stihli i dokončit deníčky, shlédnout pohádku a poběhat venku. Autobus přijel s předstihem, takže jsme vše stihli, jak jsme vám slíbili:-)

A co dodat? Děti určitě budou vyprávět, fotky na našem webu také ledacos napoví… Děti byly úžasné, většinou samostatné, neuvěřitelně baštily, ochotně se zapojovaly do všech činností (a ne zrovna jednoduchých), nachodily spoustu kilometrů (co jim také zbývalo:-) Prostě se o ně ve škole nemusíte strachovat. Jen nás mrzelo, že se k sobě občas nechovají zrovna kamarádsky.

Škola v přírodě - 4. den 19. 4. 2018

Dnešní den byl veselý již od rána: nebe bez mráčků, děti usměvavé, výborná snídaně… S Evičkou jsme oslavili narozeniny, děti vyrobily indiánské záložky do deníčků a indiánskou vesničku, a pak hurá ven. Dopoledne nás čekala stopovaná kmene Navajů. Apačové nezklamali, úkoly splnili a Navaje vypátrali. Po obědě (pravá horská bramboračka, buchtičky se šódó) přijel poštovský panáček, děti si trochu odpočinuly a čekala je závěrečná etapa hry – Cesta za slunečním amuletem. Obdržely přívěsky s peřím vzácného posvátného ptáka, které je měly na cestě ochraňovat. Rozděleny do kmenů putovaly krajem a hledaly střepy  “keramických nádob”. V cíli je čekala Rybana a šaman KlekyPetra. Po sestavení střepů obdrželi malí indiáni kapsičku na amulet a mapu k nalezení slunečních amuletů. Amulety byly úspěšně nalezeny a kmen Apačů zachráněn! Indiáni byli po zásluze odměněni nejen za absolvování všech dobrodružných výprav, ale i za úspěšné zvládnutí odloučení od “rodinného klanu” a pokusy o udržování pořádku:-) Večer jsme zakončili indiánskými tanci a smýváním celodenního potu a špíny.

Školka v přírodě - 3. den 18. 4. 2018

Opět nás probudilo sluníčko. Po vydatné snídani děti vyráběly lapače snů. Dopoledne bylo spíše odpočinkové. Využili jsme fotbalového hřiště a okolí chaty k míčovým hrám, hrátkám se švihadly, kreslení na chodník… Po obědě (nudlová polévka, zapečené brambory), krátkém odpočinku a zpěvu čekala malé indiány další dobrodružná výprava, tentokrát do Vlčí soutěsky. První zastávka byla na louce, kde se indiánské kmeny utkaly v “brodění” divoké řeky a v uzlování. Po vyluštění tajné zprávy jsme začali pátrat po skalách ukrytých v lese, které obývá krvelačná vlčí smečka. Děti zvládly “tiché:-)” plížení, udolat vlčí smečku a dobýt vrchol skály. Odměna byla zasloužená a sladká. Posilněni večeří (rajská omáčka, těstoviny, maso) indiáni zapsali své deníčky, vyrobili totemy a s chutí si zatancovali kolem týpí.

Školka v přírodě - 2. den 17. 4. 2018

Probudili jsme se do sluníčkového dne. Po řádné snídani jsme vyráběli indiánské čelenky. Možná nebudete věřit, že pro vaše dítko není problém posnídat 2 rohlíky s máslem a šunkou či džemem a pár misek jogurtu či mléka s křupinkami:-) Dopoledne malé indiány čekal nelehký úkol – prokázat rychlost a postřeh. Museli zvládnout překážkovou cestu lesem, hledat a překreslovat indiánské symboly. Obstály skvěle. Poobědvali jsme gulášovou polévku a vrtule s mákem, “napsali” pohledy, sbalili batohy a vyrazili jsme na dobrodružnou výpravu do Deštného. Po 4 km dětem řádně vytrávilo, takže o rohlíky se šunkou, jablka a sušenky se strhla téměř pravá indiánská bitka. Vypátrali jsme i poštovní schránku, takže netrpělivě očekávejte zásilku. Zpět jsme se vydali “rovnou za nose”, tedy spíše “rovnou vzhůru  přes kopec Špičák”. Cesta byla výrazně kratší, ale o to náročnější, což indiáni ocenili. Cestou se posilňovali dobrůtkami od vás, což ocenili ještě více:-) Pokud si myslíte, že zcela vyčerpáni se vrhli do postýlek, tak se mýlíte. Stihli ještě vylízat talíře od bramborové kaše s karbanátkem a meruňkovým kompotem, nakreslit deníčky a přečíst první pošťácké pozdravy z dalekých krajů. I přes pokročilý čas (slunko již dávno zapadlo za obzor) se vigvam stále otřásá v základech…

Školka v přírodě - 1. den 16. 4. 2018

…tak jsme dorazili do cíle. Cestou vítr odfoukal deštivé mráčky, a tak nás i chata Radost i personál nás vítá s úsměvem. Po ubytování a svačince vyrážíme na průzkum okolí. Hned jsme vyběhli nedaleký kopeček, aby nám vytrávilo na oběd. Po obědě (zelňačka, špagety) jsme chvíli plnili indiánské úkoly, malovali a zpívali. Posilněni sváčou (rohlíky s máslem a domácím džemem) jsme se vydali na cestu za pokladem Vinettoua. Děti nezabloudily, úkoly splnily, poklad našly… Podvečerní dešťová přeháňka nás zahnala pod střechu našeho dočasného domova. Na řadu přišla výroba indiánských triček a večeře (knedlo-zelo-vepřo). Po indiánské pohádce byli malí indiáni s patřičným povykem zahnáni do svých vigvamů k zaslouženému odpočinku.

Výstava Školka plná dětí 3. 4. 2018

Zkoušíme si cestu do školy 28. 3. 2018

V korunách stromů - divadlo 16. 3. 2018

Sluníčkový den 20. 3. 2018

Muzeum - Velikonoce 7. 3. 2018

Karneval a Masopustní průvod 14. 2. 2018

ZOH - 2. den 7. 2. 2018

ZOH - 1. den 6.2.2018

Zahájili jsme naši školkovou zimní olympiádu. Proběhly první disciplíny: paralelní slalom a sjezd, skoky na lyžích, boby a curling.

Návštěva knihovny 15. 1. 2018

Čertovský rej 5. 12. 2017

Peklo Čertovina 29. 11. 2017

Návštěva Policie ČR 22. 11. 2017

Děkujeme panu Rubkovi za zprostředkování velmi zajímavé exkurze do budovy Policie ČR. Kromě preventivně vzdělávacího programu z oblasti dopravní výchovy se děti seznámily s daktyloskopií, prohlédly si vazební věznici, zbrojnici, podzemní kryt a služebnu.

Hrajeme pohádku O Smolíčkovi 22. 11. 2017

Výstava železničních modelů 14. 11. 2017

Oslava sv. Martina 10. 11. 2017

Den techniky 2.11.2017

Technické služby pořádaly prohlídku zimní techniky…

Strašidelná zahrada 31.10.2017

Posvícení 19. 10. 2017

Posvícení - jablka v županu 18.10.2017

Děti pekly se studentkami jablka v županu … to si zítra při posvícení pochutnají nejen děti, ale i rodiče:-)

Beseda o houbách 17. 10. 2017

Bramboriáda 13. 10. 2017

Minihokejbalový turnaj 10.0. 2017

Vyhráli jsme poháry! Větrníci – 2. místo, Hvězdička – 3. místo. Další foto na: http://betty71.rajce.idnes.cz/MS_miniturnaj_hokejbalu_10.10.2017/

Dechový kvintet - pohádka O Sněhurce 4. 10. 2017

Rytířské Hradiště a spaní v MŠ 21. 9. 2017

Dožínky 15. 9. 2017

Exkurze do Knihovny města HK 18. 9. 2017

Vypravili jsme se opět do knihovny, tentokrát do knihovny velké ve Wonkově ulici. Knihovnice pro nás připravili vzdělávací program o škole, nechyběla hodina tělocviky, matematiky, čtení a psaní … ale také hrátky.

Návštěva knihovny 13.9.2017

Navštívili jsme knihovnu v Malšovicích.